Spring naar inhoud

Maak je eigen magazine

Toegevoegd op: 6 maart 2024 Dit project heeft als doel een actieve verbinding tussen jongeren, de gemeenschap en organisaties-ondernemers te stimuleren om de zichtbaarheid te vergroten en kennis over te dragen.

Het ontstaan van het project 'Maak je eigen Magazine’ is het resultaat van een reeks diepgaande gesprekken met lokale ondernemers en stichtingen.

Het viel op dat veel jongeren niet goed bekend waren met het maatschappelijk veld en de kansen die hierin liggen. Evenzo constateerden we dat de stichtingen zelf in de schaduw opereren vanwege een gebrek aan de juiste communicatiemiddelen, waardoor hun waardevolle werk onopgemerkt blijft. Dit inzicht vormt de kern van ons project.

Op basis van de gesprekken hebben wij van Stichting Rain Media besloten om als brug te zijn tussen de stichtingen, lokale ondernemers en jongeren. Door de krachten van lokale ondernemers, stichtingen en jongeren te bundelen, streven we ernaar om jongeren op te nemen in de maatschappelijke discussie, hen bewust te maken van hun potentieel en hen actief te laten participeren in waardevolle activiteiten.

Dit project staat niet alleen voor de actieve betrokkenheid van jongeren, maar ook voor het creëren van een gemeenschap waarin stichtingen en ondernemers hand in hand gaan om gezamenlijk positieve verandering te bewerkstelligen.

Programma - Maak je eigen magazine
Het project bestaat uit zeven thema’s:
  1. Marktonderzoek: Je zult betrokken zijn bij het verzamelen van informatie over de doelgroep en de lokale gemeenschap, en het analyseren van bestaande gegevens en rapporten.
  2. Analyse: Je gaat het huidige landschap van media-initiatieven voor jongeren onderzoeken, mogelijke samenwerkingsverbanden identificeren en concurrentieanalyse.
  3. Acquisitie: Samen zullen we potentiële partners en organisaties benaderen en we plannen maximaal 2 werkbezoeken om persoonlijk met hen in gesprek te gaan.
  4. Voorstel Conceptontwikkeling: Tijdens dit thema zullen we gezamenlijk brainstormen hoe het eindproduct eruit zal zien.
  5. Conceptontwikkeling: Samen werken we aan het uitwerken van het definitieve concept en definiëren we activiteiten, taken, verantwoordelijkheden en deadlines.
  6. Uitvoering van het ontwikkelde concept: We maken individueel onze eigen pagina voor het magazine. Tijdens het thema zijn we voornamelijk bezig met het uitvoeren van alle ideeën. Deze dag is toegewijd om volledig creatief te zijn.
  7. Eindpresentatie en Certificaat uitreiking: We zullen gezamenlijk het project evalueren en een eindpresentatie voorbereiden, waarbij we resultaten, impact en leerpunten presenteren. Dan sluiten we het project feestelijk af met een eindpresentatie en certificaat uitreiking om jouw inzet en bijdrage te erkennen.

Meer initiatieven

Loading...

Initiatief

bewust Onbewust

Achttien kunstenaars van drie Amsterdamse kunstenaarsverenigingen, St Lucas, De Onafhankelijken en Amstellandkunst laten hun verbeelding spreken in de tentoonstelling BEWUST-ONBEWUST, ook wel de overgang van leven naar dood. De kunstenaars hopen dat hun werk tot verder denken aanzet.

Meer lezen over bewust Onbewust

Initiatief

Educatief activiteitenalbum voor gezinnen

Het activiteitenalbum van My Social Battery (4–7 jaar) bevat 52 uitdagende, educatieve offline activiteiten incl. thema's, kleurplaten, fotokadertjes, inzichtvragen voor ouders. Het versterkt ouder-kind interactie en draagt preventief bij aan veiligheid, structuur en veerkracht binnen kwetsbare gezinnen.

Meer lezen over Educatief activiteitenalbum voor gezinnen

Initiatief

De Kansmakers

Het project De Kansmakers biedt kwetsbare jongeren vanaf 14 jaar uit Amsterdam een veilige en stabiele omgeving waarin zij kunnen werken aan herstel, zelfvertrouwen en maatschappelijke participatie. Door individuele begeleiding, groepsactiviteiten, therapie en trainingen zoals emotieregulatie.

Meer lezen over De Kansmakers
Alle initiatieven bekijken

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte



Cancel